Komentarze: 0
W większości przedsiębiorstw istnieje odwieczny dylemat, gdzie umiejscowić siedzibę danego przedsiębiorstwa. Jeśli jest to przedsiębiorstwo o charakterze produkcyjnym, dobrze jest usytuować siedzibę w okolicy, o dobrej infrastrukturze, dostępie do tras komunikacyjnych, takich jak autostrady, trasy szybkiego ruchu, czy kolej.
W przypadku przedsiębiorstw świadczących usługi, dużo większe znaczenie ma łatwość dojazdu dla konsumenta. Często lokale użytkowe, czy biura do wynajęcia w centrach miast, mają bardzo wysokie czynsze i opłaty za korzystanie z nich. Mimo wysokich kosztów, siedziba w centrum jest ważnym elementem wizerunku każdego przedsiębiorstwa.
Potencjalni konsumenci, widząc logo danej firmy w centrum miasta, nabywają przekonania o stabilności i sile danego przedsiębiorstwa. W takiej sytuacji przyszli klienci skłonni są skorzystać z usług takiego usługodawcy. Prestiż takiego przedsiębiorstwa również znacznie wzrasta, gdy jego siedziba znajduje się na jednej z najbardziej ruchliwych ulic danego miasta, niż gdy taka siedziba, choćby najokazalsza jest umiejscowiona na przedmieściach.
Można to nazwać zabiegiem marketingowym, który buduje przekonanie klienta o wartości i pozycji danego przedsiębiorstwa. Doskonale wiedzą o tym osoby wynajmujące lokale, czy biura na siedziby takich firm, dlatego też ceny najmu bywają horrendalnie wysokie.